Gezichtsgymnastiek

Gezichtsgymnastiek

De lijnen in je gezicht zeggen veel over hoe je je voelt, zowel mentaal als lichamelijk. Logisch ook. We hebben maar liefst 21 bewegingsspieren in ons aangezicht. En daarmee kan ons gezicht alle mogelijke emoties uitdrukken: vreugde, geluk, woede, verdriet enz. Deze emoties laten uiteindelijk hun sporen na. Vaak terugkerende gelaatsuitdrukkingen ‘tekenen’ ons gezicht, doordat ze rimpels en rimpeltjes verder uitdiepen.


1 Oefen je gelaatsspieren
Gelukkig kan je de invloed van de tijd op je gezicht beperken. Het belangrijkste is de huid van je gezicht goed te verzorgen: vermijd overdreven veel zon, eet veel fruit en groentes en drink voldoende water. Bovenop deze dagelijkse zorgen, kan ook gezichtsgymnastiek helpen om rimpeltjes te bestrijden. Hier enkele oefeningen voor een fris en strak gezicht die je elke dag kan toepassen.

2 Een stralend gezicht vanaf je wakker wordt.
Het beste tijdstip om vermoeidheid en kleine rimpeltjes in je gezicht aan te pakken, is ’s morgens terwijl je je gelaat verzorgt. Dankzij deze oefeningen zal je niet alleen zachtjes wakker worden. De afwisseling tussen samentrekken en weer ontspannen zal je gelaatsspieren en verbindingsweefsel ook stimuleren, waardoor de huid gladder wordt. Het is belangrijk je spieren minstens 10 seconden samen te trekken en de oefening meerdere keren te herhalen.

Registration

Word lid van Zin in meer en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid
  • Oefening 1: tegen rimpels in het voorhoofd
    Leg de vingers van je beide handen op je voorhoofd. Probeer je wenkbrauwen op te trekken, terwijl je met je vingers op je voorhoofd tegendruk geeft. Na 10 seconden mag je loslaten.
  • Oefening 2: stevigere wangen
    Klem je lippen op elkaar. Leg je vingers plat op je wangen en trek je huid naar achteren. Terwijl je met je vingers je gezicht in deze plooi houdt, tuit je je lippen alsof je iemand wil kussen.
  • Oefening 3: tip voor een mooie hals.
    Glimlach lichtjes. Leg je hand rond de onderkant van je hals en trek je huid naar beneden. Leg je hoofd vervolgens rustig achterover.

3 Voor ontspannende momenten
De huid rond je ogen is erg gevoelig en dus vatbaar voor rimpeltjes. Als je de drukpunten van de bovenste lymfevaten masseert, dan ga je die rimpelvorming tegen. De drukpunten bevinden zich in de soepele huid tussen je vingers onderaan. Het volstaat er zachtjes op te drukken gedurende 10 seconden. Na een korte pauze begin je opnieuw. Vervolgens neem je je andere hand.

Nog een oefening die helpt om rimpeltjes weg te werken. Sluit je ogen en trek met je middenvingers je oogleden opzij, zodat je spleetogen krijgt. Probeer dan toch je ogen wijd te openen. Enkele seconden aanhouden, loslaten en opnieuw beginnen.

Laatste tip: een Oosterse massage, waarin je elke oefening 10 keer herhaalt. Sluit je ogen en leg je vingers op je oogleden. Laat je ogen rollen. Eerst naar links, dan naar rechts. Begin dan je wenkbrauwen te strelen met je midden- en ringvinger, vervolgens de onder- en bovenkant van je oogkassen, telkens van binnen naar buiten. Ten slotte trommel je zachtjes met je duimen op je slapen en strijk je over je gezicht van voren naar achteren.

  Meld je aan om een reactie te plaatsen

Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Zin in meer
Dash maakt wit en fris

Dash maakt wit en fris

"

Dash is werkelijk de beste! Witter kan niet en frisser ook niet. Zowel over de poeder als over de gel zeer tevreden voor mijn witgoed! [...]

"

Door Ambassador
miffy

Een pluim voor Dash

Een pluim voor Dash

"

Dash, ja ik kan niet meer zonder, alle weken een kookwas met Dash. Mijn gezin en ikzelf dragen veel bleke kleren en met Dash houden we dat fris en blijft wit! Doe zo voort met Dash en dat mag goed gevierd worden, het verdiend een pluim!

"

Door Ambassador