Goede indruk maken op je werk

Goede indruk maken op je werk

Moet je naar een belangrijke afspraak of een feestje op je werk? Met deze tips kun je er zeker van zijn dat je een goede eerste indruk zult maken!


Ben je een beetje zenuwachtig in het vooruitzicht van een belangrijke werkafspraak of van een feestje op je werk? Deze adviezen helpen je bij het opkrikken van je zelfvertrouwen zodat je een goede eerste indruk maakt!

Wees aandachtig

Wanneer ze een belangrijke afspraak hebben, verdoen de meeste mensen hun tijd met panikeren over wat ze moeten zeggen of de beste manier om interessant over te komen. Terwijl interesse tonen voor de anderen nog de beste manier is om een goede indruk te maken. Denk na over de vragen waarvan je zou willen dat ze aan jou gesteld worden en stel die vragen aan je gesprekspartner! Het zal je verbazen hoeveel je in luttele minuten over iemand te weten kunt komen.

Trek de aandacht

Leuke verhalen over je vakantie of wat je van plan bent volgend weekend te doen… om een paar genante stiltes te breken werkt het steevast om een paar interessante of amusante anekdotes te vertellen. Aarzel niet om de sfeer wat losser te maken: de mensen die tegenover je zitten zijn ongetwijfeld ook niet helemaal op hun gemak!

Glimlach!

Iets wat vaak vergeten wordt is dat een glimlach een uitstekende manier is om een goede indruk te maken: lachen werkt aanstekelijk om mensen in een goed humeur te brengen en wakkert zelfvertrouwen aan. Voor een stralende glimlach poets je je tanden met een elektrische tandenborstel van Oral-B en een intens reinigende tandpasta die je mond beschermt en bovendien voor een frisse adem zorgt.

Registration

Word lid van Zin in meer en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

Doe niet alsof

Nieuwe mensen ontmoeten kan je soms in verlegenheid brengen en dan ben je al snel geneigd om stil te blijven of te doen alsof je het eens bent met de mensen tegenover je… Toch is de beste manier om een goede eerste indruk te maken om gewoon jezelf te blijven! Je krijgt pas vertrouwen in jezelf als je je op je gemak voelt. Bovendien zullen de mensen je eerlijkheid en spontaniteit appreciëren, net als je capaciteit om je eigen standpunt te verdedigen, ook al is dat anders dan dat van hen!

Vergeet je lichaamstaal niet

Neem een ‘open’ houding aan, dat wil zeggen: kijk de mensen die je aanspreekt aan en sla je ogen niet neer of kijk niet een andere richting uit wanneer je met iemand spreekt. Let er ook op niet met je kleren of je juwelen te spelen tijdens het gesprek. Een goed idee? Kijk eens goed naar een video-opname die van jou gemaakt is wanneer je bijvoorbeeld een speech hebt gegeven tijdens een huwelijk of een familiefeest en let op je kleine tics en stopwoordjes zodat je die voortaan achterwege kunt laten!

Luister ook echt

Wanneer je een goede indruk wilt maken, kom je soms in de verleiding allerlei vragen te stellen zonder echt aandacht te schenken aan de antwoorden. Geen paniek! Het is helemaal niet nodig om na te denken over de volgende vraag voordat je het antwoord op de vorige hebt gehoord… Neem de tijd om te luisteren naar wat je gesprekspartner te zeggen heeft – je vindt ongetwijfeld gemeenschappelijke punten die het gesprek een meer ontspannen wending zullen geven.

Voel je lekker in de kleren die je draagt

Het speelt geen rol of je een outfit al eens aanhad op het werk als je er maar allure in hebt! Zo vermijd je dat je de hele tijd gaat zitten te trekken aan een te kort topje of rokje en kun je al je aandacht op het gesprek richten. Het beste is nog dat je je kleren van tevoren uitkiest, zodat je op de belangrijke dag zelf volledig ontspannen bent… om er zeker van te zijn dat je een goede indruk zult maken!

En jij, welke kneepjes pas jij toe om een goede indruk te maken op je werkafspraken?

Bevestig je persoonlijke gegevens

Vul de gevraagde gegevens hieronder in om je aanvraag af te ronden

Vrouwen onder elkaar, praat mee!
5 sterren voor Swiffer

5 sterren voor Swiffer

"

Swiffer krijgt van mij 5 sterren, het verwijdert stof en haren snel en houdt deze goed vast. Je kan overal tussen, onder en aan.

"

Door Ambassador
adina