Vijf gezondheidstips

Vijf gezondheidstips

Fitter en gezonder worden hoeft geen grote inspanning te zijn, met deze slimme tips breng je snel positieve veranderingen aan in je leven en gezondheid.


Grote veranderingen zoals stoppen met roken of dagelijks gaan lopen vragen grote toewijding. Maar er zijn ook kleinere dingen die je nú kan doen om direct betere gewoontes aan te leren!

1. Wat eet jij?
Maak een voedingsdagboek en begin alle ongezonde extraatjes te schrappen. Als je geneigd bent om de restjes van het bord van je kinderen op te eten, laat ze staan. Je brengt onmiddellijk verandering in je dieet. 

2. Zie de grap ervan in
Lachen maakt endorfines vrij. Endorfines verlichten pijn, geven je afweersysteem een boost en verhogen de bloedsomloop door je hart. En daarbij ontspant het ook nog eens spieren en helpt tegen stress! 

Registration

Word lid van Zin in meer en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

3. Stop met suiker
De meeste snacks bevatten veel suikers die voor een snelle piek in je bloedsuikerspiegel zorgen, maar waarna je ook weer snel een dip ervaart. Hierdoor grijp je al snel naar meer. Negeer de roep van de koekjesdoos en eet voldoende complexe koolhydraten tijdens maaltijden. Die vind je bijvoorbeeld in zetmeelrijke, volkoren ingrediënten. Die chocoladereep is echt geen zaak op leven-of-dood, laten liggen dus! 

4. Tel alcoholische drankjes
Wees lief voor je lever, nieren, hart en hersenen en houd het op een wekelijks maximum van 14 eenheden (vrouwen) of 21 eenheden (mannen). Niet alles tegelijk natuurlijk maar een of twee drankjes per keer. Weet ook dat een glas wijn tot 3 eenheden kan tellen! Een glaasje wijn van 175ml met 12% alcohol telt voor ongeveer twee eenheden. 

5. Ga naar buiten
Hoewel je je huid moet beschermen tegen schadelijke UV stralen, is de zon onmisbaar voor de aanmaak van vitamine D in je lichaam. Vitamine D helpt rachitis voorkomen en er wordt zelfs beweerd dat deze hormoonachtige vitamine je helpt beschermen tegen hartziekten, diabetes, tuberculose, kanker en zelfs multiple sclerose.

  Meld je aan om een reactie te plaatsen

Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Zin in meer