Zo voorkom en verlicht je zware benen

Zo voorkom en verlicht je zware benen

Ontdek deze eenvoudige tips om ongemak te verlichten aan het eind van de dag!


Het is ons allemaal wel eens overkomen – je hebt de hele dag op je voeten gestaan en wanneer je eindelijk kan gaan zitten voelt het alsof er loden gewichten aan je benen hangen. Voor drukke vrouwen kunnen zware en vermoeide benen een behoorlijk lastig dagelijks probleem vormen, maar dat hoeft het niet te zijn.  

We vertellen jullie graag enkele tips om van die zware benen af te komen.

1. Draag de juiste schoenen
De juiste schoenen dragen helpt de belasting op voeten en benen verlichten tijdens de dag – zeker als je van plan bent om veel te staan of lopen. Schoenen die de voeten steun bieden en een goed gevormde binnenzool hebben zijn een geweldige manier om pijn te voorkomen.

Registration

Word lid van Zin in meer en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

2. Neem een voetbad
Als je hele vermoeide benen en voeten hebt, neem dan een voetbad met Engels zout (magnesium sulfaat). Atleten gebruiken al eeuwen zoutbaden om pijn in de spieren te verlichten. Engels zout is rijk aan magnesium en sulfaat. Wanneer het opgelost is in water, kan het makkelijk door de huid geabsordbeerd worden en helpt het pijn in de spieren verlichten, verbetert het de bloedcirculatie en elimineert het toxines.

3. Stretch je benen
Ga na een lange werkdag even op je bed liggen en laat je voeten rusten tegen de muur of het hoofdeinde. De zwaartekracht zal de zwelling verminderen en zorgt er voor dat het vocht in je voeten en benen terug door je lichaam circuleert. Het stretchen van de kuiten en hamstrings verlicht ook de spanning in de rug en de onderste ledematen. Af en toe goed stretchen zorgt ervoor dat vermoeide spieren aan het einde van de dag meer ontspannen zijn.

4. Trakteer je benen op een goede massage
Massages verminderen zwellingen en helpen tegen knikken en knopen die je tijdens lange wandelingen oploopt. Begin met je voeten en werk omhoog naar de kuiten en de dijen. Werk altijd naar het hart toe. Hierdoor gaat vastzittend vocht loskomen. Een lekkere massage kalmeert zware benen, verhoogt de bloedtoevoer en ontspant je – wie weet val je er wel van in slaap!

5. Last van spataders? Draag steunkousen
Spataders komen voor wanneer de aderwand niet sterk genoeg is om het bloed verder te duwen, waardoor het zich opstapelt. Hierdoor lijkt de ader groter dan normaal. Mensen met spataders lopen altijd het risico op zwaar aanvoelende benen na een lange wandeling. Het dragen van steunkousen kan helpen tegen spataders door de bloeddoorstroming te verhogen en kan zorgen dat de aders effectiever gaan werken. De kousen zitten strak rond de kuiten, waardoor het bloed in beweging blijft en dat vermoeide gevoel in je benen verlicht wordt. Niemand zou moeten kampen met zware benen.

  Meld je aan om een reactie te plaatsen

Tientallen tips voor een schonere was!
Dash maakt wit en fris

Dash maakt wit en fris

"

Dash is werkelijk de beste! Witter kan niet en frisser ook niet. Zowel over de poeder als over de gel zeer tevreden voor mijn witgoed! [...]

"

Door Ambassador
miffy

Een pluim voor Dash

Een pluim voor Dash

"

Dash, ja ik kan niet meer zonder, alle weken een kookwas met Dash. Mijn gezin en ikzelf dragen veel bleke kleren en met Dash houden we dat fris en blijft wit! Doe zo voort met Dash en dat mag goed gevierd worden, het verdiend een pluim!

"

Door Ambassador