Meer dan ooit aan de zijde van zij die het nodig hebben

Meer dan ooit aan de zijde van zij die het nodig hebben

0
Elk jaar steunen de P&G-merken allerlei verenigingen die kwetsbaren helpen. COVID-19 zorgde ervoor dat er nog een tandje werd bijgestoken!

Tijdens de pandemie engageerden Procter & Gamble en zijn merken zich in Europa voor de goede zaak: ze hielpen mensen in de frontlinie en uit kwetsbare gemeenschappen. Dankzij die gezamenlijke inspanningen kregen de zorgsector en de voedselbanken meer dan 17 miljoen euro aan producten, maskers, ontsmettende gels en financiële steun. Dat is dubbel zoveel als het oorspronkelijke engagement.

Donaties van essentiële producten

Tijdens de coronacrisis werden meer dan 215.000* P&G-producten gedoneerd aan Goods to Give, een brugvereniging tussen P&G en honderden verenigingen in heel België. Dankzij die grote giften kregen mensen die dat hard nodig hadden essentiële schoonmaak-, gezondheids- en hygiëneproducten.

Zo werden meer dan 188.000 Pampers-luiers en 28.000 haarverzorgingsproducten van Aussie, Head & Shoulders en Pantene uitgedeeld.

Donaties van ontsmettende handgel

P&G-fabrieken doneerden bijna 1500 liter* aan ontsmettende handgel om ziekenhuizen, woonzorgcentra en verzorgingstehuizen in België te helpen. Ook onze vaste partner Goods to Give kon genieten van die erg belangrijke donatie.

De maatschappelijke inzet van P&G voor een betere samenleving, het hele jaar door

Enkele voorbeelden:

  • Bewustmakingscampagnes voor positieve gewoonteverandering, gendergelijkheid, diversiteit en inclusie. Zoals Dash#sharetheload, Always#likeagirl, Gillette#thebestmencanbe …
  • De winst die werd gemaakt op Pampers Preemie Protection-luiers, Pampers luiers die speciaal ontworpen zijn voor premature baby's, werd gedoneerd als steun aan de VVOC**. Pampers is nog steeds het enige merk in België dat deze innovatie aanbiedt aan neonatologie-units.
  • Regelmatige donaties van Tampax- en Always-producten aan vrouwen die het nodig hebben in België, via Goods to Give.
  • Meer dan 135.000 mensen in nood ontvangen jaarlijks P&G-producten.
  • Een samenwerking met Unicef sinds 2006 om in 25 landen een eind te maken aan tetanus bij moeders en pasgeborenen.

En er volgen nog veel meer acties!

*Midden mei 2020.
**Vlaamse Vereniging voor Ouders van Couveusekinderen.

0
fd28b122-071f-3ffc-9513-b59b327c5fe76755728931673571201
Bon
€ 0.80
Always Cotton Protection Maandverband

Je reactie toevoegen

Beheer Cookies