11 tussendoortjes na het sporten

11 tussendoortjes na het sporten

0
Na het sporten heb je iets nodig om weer op krachten te komen en je suikerspiegel in balans te brengen: gun jezelf een gezonde snack!

Je hebt een beetje honger na een conditietraining, je wekelijkse les pilates of een uurtje snelwandelen, maar het is nog geen tijd voor de volgende maaltijd? Ontdek onze 11 ideeën voor lichte maaltijden na het sporten!

Hapje na het sporten 1: havervlokken met fruit

Doe 30 g havervlokken in een kommetje en giet er wat melk of plantaardige drank bij. Voeg er naar smaak wat vers of droog fruit aan toe. Indien gewenst kun je aan dit tussendoortje een gezond zoetmiddel toevoegen zoals een beetje honing of agavesiroop.

Hapje na het sporten 2: een smoothie

Heb je zin in iets fruitigs? Mix dan wat fruit en verse groenten bij een groot glas melk of plantaardige drank. Heb je inspiratie nodig, ontdek dan onze 3 recepten voor gezonde smoothies.

Hapje na het sporten 3: een appel met pindakaas

Snijd een appel in partjes en smeer over elk partje een dun laagje pindakaas uit. Kies pindakaas waar geen extra olie aan toegevoegd is!

Hapje na het sporten 4: platte kaas

Giet een paar eetlepels platte kaas in een kommetje en voeg er fruit, noten en graanvlokken aan toe, zodat je kunt opkikkeren van dit heerlijk tussendoortje boordevol proteïnen.

Hapje na het sporten 5: een toast met avocado

Toast een sneetje volkorenbrood en leg er enkele schijfjes avocado op. Breng variatie in de textuur door een rijpe avocado te pletten en over het brood uit te smeren.

Hapje na het sporten 6: een omelet

Klop 2 eieren met een vork los tot ze schuimen en voeg er naar smaak zout en peper aan toe. Verwarm een beetje olie in een koekenpan en giet er je bereiding bij. Je kunt er eventueel enkele vooraf gaar gebakken champignons of groenten aan toevoegen!

Hapje na het sporten 7: pannenkoek van banaan en haver

Mix een geplette banaan, een ei en 40 g havervlokken. Voeg eventueel een handjevol bosbessen aan het deeg toe. Verwarm een beetje boter of olie in een pan, giet het deeg uit en bak de pannenkoek aan beide kanten.

Hapje na het sporten 8: dadels

Dadels zitten boordevol vezels, vitaminen en mineralen: het ideale tussendoortje voor sporters.

Hapje na het sporten 9: pure chocolade

Niets beters dan enkele stukjes chocolade! Kies chocolade met een hoog cacaogehalte voor een maximale ijzeropname, maar wees er zuinig mee. Vergeet niet je tanden doeltreffend te poetsen met een Oral-B elektrische tandenborstel die tot 100% meer tandplak kan verwijderen dan een manuele tandenborstel!

Hapje na het sporten 10: oliehoudende vruchten

Noten, hazelnoten, amandelen, cashewnoten, pecannoten … Oliehoudende vruchten voeden je organisme met eiwitten en gezonde onverzadigde vetten. Eet dus gerust een handjevol noten na het sporten.

Hapje na het sporten 11: een boterham met hummus

Hummus is een lekker gerecht op basis van kikkererwten en sesamzaad. Smeer het uit op een sneetje volkorenbrood voor een heerlijk tussendoortje!

En jij, wat lust jij graag na het sporten?

0

Je reactie toevoegen

Misschien iets voor jou:

Beheer Cookies