Tien tips voor meer fruit

Tien tips voor meer fruit

We eten met z’n allen veel te weinig fruit. Nochtans is het niet zo moeilijk om aan de aanbevolen hoeveelheid van drie stuks fruit per dag te geraken. Met deze tips lukt het zeker !


1/ Zorg dat er altijd een goed gevulde fruitschaal in de woonkamer staat. Zo kan iedereen er naar hartenlust van nemen.

2/ Probeer bij of na elke maaltijd een stuk fruit te eten, dus bij het ontbijt, de lunch en het avondmaal. Verder is fruit natuurlijk ook een ideaal tussendoortje.

3/ Gooi heel rijp fruit niet weg maar verwerk het in een milkshake of smoothie. Een gezonde traktatie voor jezelf én voor de kids !

4/ Ook diepvriesfruit is heel geschikt om smoothies mee te maken. Denk maar aan diepvriesaardbeien, -frambozen of –mango’s. Combineer ze eens met een banaan die je een nachtje in de diepvries gelegd hebt. De smoothie wordt dan extra romig.

5/ fruit smaakt prima op een broodje gezond. Enkele combinaties : smeerkaas met schijfjes peer of gehalveerde druiven, belegen kaas met plakjes appel of peer, kipfilet met ananas of meloen, rauwe ham met peer of meloen, tonijnsla met perzik.

6/ Heb je ’s avonds tijdens het televisiekijken zin in iets lekkers ? Eet dan een banaan. Bananen stillen niet alleen de trek, ze zijn ook rijk aan tryptofaan, een aminozuur dat je lichaam helpt om het slaaphormoon melatonine aan te maken.

Registration

Word lid van Zin in meer en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

7/ Handig als snack onderweg is een zakje gedroogd fruit. Denk maar aan gedroogde rozijnen, abrikozen of vijgen. Gedroogd fruit is goed houdbaar en bevat veel voedingsvezels en mineralen.

8/ Wil je kind geen fruit eten ? Combineer het fruit dan met lekkere Tien tips voor meer fruitingrediënten. Verwerk het in een taart, dompel het in gesmolten chocolade, meng stukjes fruit door de ontbijtgranen of maak er een bowl van met druivensap. Prik blokjes fruit op een satéstokje of tover een kleurrijke fruitsalade op tafel. En wat dacht je van banaan of aardbei op de boterham ?

9/ Wist je dat er wel 50 soorten fruit bestaan ? Durf experimenteren met de exotische fruitsoorten die je in de supermarkt vindt. Als je bovendien je kind meeneemt naar de winkel, leer je het op een ongedwongen manier kennismaken met de vele fruitsoorten.

10/ Kweek fruit in je moestuin. Aardbeitjes, frambozen, bessen of bramen kan je zowel in een pot als in de vaste grond kweken. Ook leifruit tegen de muur is lekker en neemt amper plaats in beslag

Fruit bij de maaltijd màg

Sommige mensen durven geen fruit eten in combinatie met een maaltijd omdat ze denken dat dat slecht is voor de spijsvertering. Ze slaan de bal mis. Om de darmflora te verstoren, moet je echt al extreem veel fruit eten. fruit eten bij de maaltijd is juist gezond, want de vitamine C in fruit verhoogt de ijzeropname uit andere plantaardige voedingsmiddelen zoals groenten, granen en aardappelen.

  Meld je aan om een reactie te plaatsen

Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Zin in meer
5 sterren voor Swiffer

5 sterren voor Swiffer

"

Swiffer krijgt van mij 5 sterren, het verwijdert stof en haren snel en houdt deze goed vast. Je kan overal tussen, onder en aan.

"

Door Ambassador
adina

Swiffer Duster XXL is snel en gemakkelijk

Swiffer Duster XXL is snel en gemakkelijk

"

Ik ben zeer tevreden over de Swiffer Duster XXL. Gaat super snel en gemakkelijk onder de zetels en over de schilderijen en plafondverlichting. Gaat zoveel sneller. Ik ben verkocht.

"

Door Ambassador
dondie