Beter slapen: enkele tips

Beter slapen: enkele tips

Slapen en rusten zijn cruciaal in onze ontwikkeling en dagelijks functioneren. Ontdek hier tips om goed te slapen en het meeste te halen uit onze nachtrust!


Onze hersenen beschouwen slaap op dezelfde manier dat ons lichaam voedsel aanziet. Laat ons dus de tijd nemen om ons goed uit te rusten. Het slaappatroon van onze kinderen is ook erg belangrijk, omdat het verschilt van de onze. Als we last hebben van slaaptekort, bestaat de kans dat onze kinderen dit ook meemaken. Nervositeit en stress zijn namelijk gemakkelijk overdraagbaar. Dan stellen we ons de vraag: beter slapen, hoe doen we dat? Laten we enkele tips ontdekken die de hele familie naar een goede nachtrust zal leiden!

Beter slapen: een getuigenis

Vera is een moeder van drie. Ze vertelt ons hoe ze uiteindelijk erin slaagde een goede nachtrust te vinden: Toen mijn jongste was geboren sliep niemand goed en ik wist niet meer wat ik moest doen. Gebrek aan slaap, gecombineerd met kwaaltjes na de zwangerschap hadden grote invloed op mijn algehele gezondheid.

Beter slapen: hoe doen we dat?

Vera is dan overgeschakeld tot het raadplegen van enkele babyboeken om de situatie wat beter te begrijpen: De boeken hielpen me heel erg, maar ze spraken elkaar ook vaak tegen waardoor ik het moeilijk vond een keuze te maken. Hoewel mijn dochter steeds beter sliep, had ik nog steeds geen idee hoe goed te slapen. Ik had nog steeds veel vragen en besloot een slaap-consultant te raadplegen.

Registration

Word lid van Zin in meer en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

Tips om beter te slapen: de 3 T’s

Zoals wellicht elke slaapconsultant heeft deze laatste Vera aangeraden zich een routine eigen te maken. Niet te laat avondeten, zodat niet iedereen met een zware maag onder de wol kruipt, is reeds een goed begin. Verder beschouwen we ook de 3 T’s: tijd, temperatuur en totale verduistering:

  • 1. Vast bedtijd afspreken
  • 2. Stel de temperatuur in op 20 °C voor een optimale nachtrust
  • 3. De kamer moet volledig donker zijn.

De voordelen en positieve invloeden van goed slapen zijn eindeloos: Mijn reactietijd is beter na een goede nachtrust. Daarnaast ben ik scherper op ‘t werk en tijdens het autorijden, aldus Vera

Tips om beter te slapen: een plan maken

Slapen is natuurlijk, maar goed slapen kan aangeleerd worden! Net zoals er verschillende opvoedingsstijlen bestaan, hebben we verschillende slaapmethoden. Met een frisse geur in de kamer is het bovendien nog eens aangenaam om een goede nachtrust tegemoet te gaan!

Hebben jullie handige tips die ons sneller in slaap doen vallen? We horen het graag!

  Meld je aan om een reactie te plaatsen

Verouschka

Verouschka

gemeld

Ga ik zeker eens proberen. Slaap de laatste tijd heel slecht.

  • melden
Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Zin in meer
Dash maakt wit en fris

Dash maakt wit en fris

"

Dash is werkelijk de beste! Witter kan niet en frisser ook niet. Zowel over de poeder als over de gel zeer tevreden voor mijn witgoed! [...]

"

Door Ambassador
miffy

Een pluim voor Dash

Een pluim voor Dash

"

Dash, ja ik kan niet meer zonder, alle weken een kookwas met Dash. Mijn gezin en ikzelf dragen veel bleke kleren en met Dash houden we dat fris en blijft wit! Doe zo voort met Dash en dat mag goed gevierd worden, het verdiend een pluim!

"

Door Ambassador