Beauty tips: cellulitisvrij de zomer in!

Schoonheidstips : voorkom en strijd tegen cellulite voor de Zomer begint

Cellulite is de ongewenste fat vet die resulteert uit ons dieet. Gebieden van het lichaam - zoals dijen - hebben meer last van cellulite dan anderen. Voorkom en strijd tegen cellulite met deze tips en advies en voel je beter met je lichaam.


Als je de vijand begrijpt, kan je hem verslaan. Het gevecht tegen cellulitis stopt nooit, dus eender wanneer is een goed moment om te beginnen. Wat dacht je van nu onmiddellijk?

Leeftijd, hormonen, genen, slecht eten en een gebrek aan beweging dragen allemaal bij aan cellulitis. Cellulitis is een opeenstapeling van vet dat tegen het bindweefsel van de huid drukt, waardoor het er zo bobbelig uitziet.

Je kan niets doen tegen leeftijd of je genen, maar met een gezond dieet en voldoende beweging begin je al snel goed voor je lichaam te zorgen. Op deze manier kan je cellulitis voorkomen en zelfs verminderen als je het al hebt.

Dieet
Kook thuis en eet zo gezond mogelijk. Ons systeem is niet ontworpen voor bewerkte voedingsmiddelen en kant-en-klare maaltijden, snoep en andere troep worden dan ook niet goed door ons lichaam verwerkt waardoor cellulitis de kans krijgt. Kies eerder voor:

Registration

Word lid van Zin in meer en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid
  • Asperges: versterken de aderen en haarvaten en helpen je bloeddruk onder controle te houden.
  • Broccoli: helpt om verharding van collageen tegen te gaan wat veroorzaakt wordt door teveel suiker.
  • Bananen en citrusvruchten: versterkt de aderen en ondersteunt een betere doorbloeding.
  • Vette vis: zalm, sardientjes, tonijn en forel hebben allen een laag vetgehalte en zijn rijk aan proteïnen en mineralen, terwijl ze ook nog eens je lichaam van essentiële vetzuren voorzien. Ananas: ontstekingsremmer die vochtretentie tegengaat en beschadigde collageenvezels helpt genezen.
  • Peren: ontgiften en ondersteunen het lymfatische systeem. Ze zijn ook een goede bron van vezels en kalium.

Beweging
Door te bewegen versterk je de bindweefsels en verbeter je je huid, terwijl je ook nog eens je circulatie op gang brengt en gifstoffen elimineert. Het advies is wel om regelmatig te bewegen. Idealiter sporten we drie tot vier keer per week, bewegen we minimaal een uur per dag en als het eventjes lukt, complimenteren we dit met nog een wandeling van 30 tot 60 minuten.

Conditietraining zoals fietsen, joggen, aerobics en steps verbranden overtollig vet en verminderen daarmee cellulitis. Nogmaals, je moet wel regelmatig bewegen om effect te zien en het ideaal is 4 keer per week!

Fitnessapparatuur of gewichten gebruiken is ook belangrijk omdat je zo je spieren versterkt, waardoor cellulitis vermindert. Wat dacht je van 2 uurtjes per week?

Massage
Een goede massage kan het weefsel verzachten en gladder maken omdat het de circulatie bevordert en lymfen helpt draineren zodat opeenstapelingen van vetten afgebroken worden. Een crème met cafeïne zal een zichtbaar verschil maken aangezien dit ingrediënt cellulitis bestrijdt.

  Meld je aan om een reactie te plaatsen

Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Zin in meer
Dash maakt wit en fris

Dash maakt wit en fris

"

Dash is werkelijk de beste! Witter kan niet en frisser ook niet. Zowel over de poeder als over de gel zeer tevreden voor mijn witgoed! [...]

"

Door Ambassador
miffy

Een pluim voor Dash

Een pluim voor Dash

"

Dash, ja ik kan niet meer zonder, alle weken een kookwas met Dash. Mijn gezin en ikzelf dragen veel bleke kleren en met Dash houden we dat fris en blijft wit! Doe zo voort met Dash en dat mag goed gevierd worden, het verdiend een pluim!

"

Door Ambassador

5 sterren voor Swiffer

5 sterren voor Swiffer

"

Swiffer krijgt van mij 5 sterren, het verwijdert stof en haren snel en houdt deze goed vast. Je kan overal tussen, onder en aan.

"

Door Ambassador
adina