De 5 beste oefeningen voor een platte buik

De 5 beste oefeningen voor een platte buik

Doe twee sets van 12 herhalingen van elk van deze oefeningen voor een platte buik. Je kan ook twee sets van 12 herhalingen van één van deze buikoefeningen combineren met andere oefeningen.


1. Voor een wespentaille

  1. Lig op je rug met je rechterenkel over je linkerknie, je linkerhand achter je hoofd en je rechterarm op de vloer. 
  2. Breng je linkerschouderblad van de vloer en je schouder naar je rechterknie. Ga terug naar beneden. 
  3. Herhaal één set of 12 oefeningen aan deze kant en wissel dan over naar de andere kant. 

2. Voor een platte buik

  1. Terwijl je op de vloer ligt, laat je linkerhiel op je rechterteen rusten. Ondersteun je nek met je linkerhand en houd een gewicht in de lucht met je rechterhand. 
  2. Breng je schouders van de vloer tot je je onderbuik voelt werken, pauzeer een seconde als je boven bent en ga dan weer langzaam naar beneden. Dit is één beweging. Herhaal aan de andere kant.

3. Weg met de zwembandjes; verslank je taille

  1. Lig op je rechterzijde op de grond met de tenen gepunt.  Knijp je billen samen en trek je navel naar je rug toe. 
  2. Laat je hoofd op je arm rusten, plaats je linkerhand voor je op de grond.
  3. Houd je linkerbeen recht en lift hem in lijn met je lichaam tot je je schuine buikspieren (obliques) voelt verstrakken. Houd enkele seconden vast en laat los. 
Registration

Word lid van Zin in meer en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

4. Zet je hele lichaam aan het werk

  1. Adem diep in voor deze Pilates-achtige beweging. Lig op je rug met de knieën gebogen en op heupbreedte uit elkaar. Adem uit terwijl je je buik goed tegen je ruggengraat getrokken houdt en til eerst één been en dan het andere omhoog tot je knieën een hoek van 90 graden vormen boven je heupen.
  2. Bij de volgende uitademing breng je je hoofd en schouders van de vloer en reik met je rechterhand naar je linkerknie. Adem uit en laat je linkerbeen zakken. 
  3. Doe hetzelfde met je andere been.

5. Laat die buikspieren wat werken

  1. Zit rechtop met je benen en armen voor je uit gestrekt. 
  2. Rol langzaam op je rug, wervel per wervel, en laat je armen over je hoofd zakken. 
  3. Adem uit en ga weer zitten. 

Zin in nog meer fitnesstips?

  Meld je aan om een reactie te plaatsen

uppie50

uppie50

gemeld

allemaal leuk en mooi, hebben jullie ook zo oefeningen om vanuit een rolstoel te bewegen.

  • melden

fantastisch. hopelijk ook doeltreffend... ;-)

  • melden
Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Zin in meer
Dash maakt wit en fris

Dash maakt wit en fris

"

Dash is werkelijk de beste! Witter kan niet en frisser ook niet. Zowel over de poeder als over de gel zeer tevreden voor mijn witgoed! [...]

"

Door Ambassador
miffy

Een pluim voor Dash

Een pluim voor Dash

"

Dash, ja ik kan niet meer zonder, alle weken een kookwas met Dash. Mijn gezin en ikzelf dragen veel bleke kleren en met Dash houden we dat fris en blijft wit! Doe zo voort met Dash en dat mag goed gevierd worden, het verdiend een pluim!

"

Door Ambassador