Meer beweging zónder te sporten? Het kan!

Meer beweging zónder te sporten? Het kan!

Ook weer bijzonder populair dit jaar: ‘meer bewegen en gezonder gaan leven’. Dus op naar de fitness of sportclub? Om er dan na enkele weken weer de brui aan te geven? Wij hebben een beter voorstel dat je slaagkansen aanzienlijk verhoogt: maak van beweging gewoon een deel van je leven! Hoe je dat doet? Hieronder vind je tien eenvoudige tips om je conditie te verbeteren én gewicht te verliezen…


meer beweging zonder te sporten het kanKleed je casual
Studies wijzen uit dat je tijdens je werkdag gemiddeld 500 trappen meer doet wanneer je een makkelijke jeans draagt.

Wiebel
Zenuwpezen verbranden dagelijks ongeveer 350 calorieën meer dan rustige types. Gewoon, door te schuifelen op hun stoel, met de vingers te tokkelen of voeten en benen te laten wiebelen. Vervang ook je bureaustoel door een zitbal: zo ben je constant in beweging om je evenwicht te bewaren.

Zet muziek op
Onderzoek toont aan dat je alles veel dynamischer doet als je naar (energieke) muziek luistert.

meer beweging zonder te sporten het kanMaai het gras
Natuurlijk kan je dit aan de tuinman of buurjongen overlaten. Maar als je zélf de grasmaaier voortduwt, verbrand je elke 23 minuten maar liefst 100 calorieën. Heb je geen gazon? Dan mag je vast die van de buren wel even afrijden!

Ga baby-liften
Heb je een baby? Zet hem bovenop je tijdens je buikspieroefeningen, draag hem op je rug bij het wandelen… Zo combineer je moeiteloos kinderanimatie én workout!

meer beweging zonder te sporten het kanSpeel videogames
Nee, dit is geen grap! Speel 41 minuten Nintendo GameCube Mario Kart, 24 minuten Dance Dance Revolution Mario Mix of 13 minuten Wii Tennis … en je verbrandt meteen 300 caloriën!

Registration

Word lid van Zin in meer en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

Dénk aan de fitness
Zelfs door gewoon nog maar te dénken aan een oefening – bijvoorbeeld de biceps opspannen – trekt een derde van de spieren in die arm samen.

Sta op één voet
Tijdens het tandenpoetsen, als je de vaat doet… Trek één voet op en plaats hem met de voetzool tegen je onderbeen. Naarmate je dit meer doet, kan je hem hoger plaaten, tegen het dijbeen.

Ga te voet
Naar de bakker, de post, de krantenwinkel… Maak er een gewoonte van voor korte verplaatsingen in je buurt, en laat die auto staan.

Sta recht
Moet je ergens wachten? Ga niet op een stoel of bankje zitten, maar blijf rechtstaan of wandel rond. Vijftien minuutjes wandelen? Min 50 calorieën! Een uurtje rechtstaan? Min 120 calorieën!

En let op je calorieën!
Wist je dat 9000 calorieën overeenkomen met één kilo lichaamsvet? En dat je maar lieft één uur moet zwemmen (of drie kwartier fietsen) om de calorieën van een portie frietjes te verbranden?

  Meld je aan om een reactie te plaatsen

Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Zin in meer