Oefeningen voor stevige heupen

Oefeningen voor stevige heupen

Zin in mooie, smalle en afgetekende heupen? Met deze methode versmallen de heupen dankzij makkelijke en snelle oefeningen.


Makkelijk van de heupen versmallen zou in het bereik van elke vrouw moeten liggen! Naar wens afgetekende heupen hebben is namelijk gemakkelijk, op voorwaarde dat we de juiste oefeningen kennen. Koppelen we dit doorheen de week aan oefeningen om slankere kuiten te krijgen en rondere billen te kweken, en we zijn ervan verzekerd een aantrekkelijk en onberispelijk onderlichaam te verkrijgen. Overtuigd? Dan volgt hier een gids over hoe op een snelle manier onze heupen te trainen, zonder teveel te forceren.

Heup oefeningen om uit te proberen

We beginnen met goed nieuws: alle heup oefeningendie we gaan zien zijn realiseerbaar in het comfort van ons huis en zonder enig materiaal. Dit betekent dat we niet naar de fitnesszaal moeten gaan, met alle gevolgen van dien: we kunnen het op ons eigen ritme doen en plezier hebben terwijl we onszelf in vorm krijgen! In deze oefeningenserie zullen het onze benen, onze romp et ons lichaam in het algemeen die als oefengewicht zullen fungeren. Een gezonde en efficiënte methode, zonder risico op blessures die al veel aanhangers heeft.

  • Opheffen van het bekken: Voor deze oefening leggen we ons op onze rug met onze twee benen geplooid in een hoek van 90 graden (zoals bij sit-ups). Daarna heffen we het been van onze keuze op en brengen we het op hetzelfde niveau als de dij van ons geplooid been. We laten onze armen op de grond rusten om meer stabiliteit te verkrijgen, en heffen we ons bekken op zodat het in dezelfde lijn komt te staan als ons gestrekt been. We moeten wel oppassen om niet op onze armen te duwen tijdens deze oefeningen om de heupen te trainen! Deze oefening herhalen we per series van 15 oefeningen voor elk been.
  • Zijdelings opheffen van het bekken: Zoals voor de vorige oefening blijven we op het niveau van de grond. Om deze uit te voeren moeten we op onze zij gaan liggen, en helpen we onszelf met ons geplooide arm op de grond als steun, en om ons bovenlijf recht te zetten en in evenwicht te geraken. De oefening is vrij simpel, maar heel efficiënt om onze heupen te trainen. Het volstaat om het bekken op te heffen zodat ons lichaam op één lijn komt te staan, dit twee seconden vol te houden en terug te komen naar de ontspannen startpositie. Dit herhalen we in trage series van 15 oefeningen, zonder te vergeten elke keer van been te veranderen!
  • Zijdelings opheffen van de benen Voor deze oefening gaan we rechtstaan! Met onze handen op onze heupen, heffen we ons gestrekt been zijdelings. Dit is nogmaals een gemakkelijke en extreem efficiënte heup oefening om ons onderlichaam en onze billen strakker te maken. Deze oefening moet 10 keer herhaald worden. Komaan, laatste oefening!
  • Been opheffen in lage houding: Terug naar een lage houding, dat doet deugd! Voor deze oefening zetten we ons op handen en voeten, en letten we op dat onze twee handen en onze twee benen ongeveer even ver uit elkaar staan (ongeveer 35cm). De rest van de oefening is simpel: het volstaat één van onze benen zijdelings naar achter op te heffen. Ja, zoals een hond dat pipi doet! Niet heel glamoureus, maar extreem efficiënt voor de spieren en perfect om vet te verbranden!
Registration

Word lid van Zin in meer en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

Om nog sneller van de heupen te vermageren

  • Zijdelings opheffen van de benen (voor gevorderden): Indien we denken meer aan te kunnen, is dit een oefening om te vermageren aan de heupen die ervoor gaat zorgen dat we onszelf gaan overtreffen en dat onze sessie eindigt op een hoogtepunt. Voor deze oefening hebben we een klein gewicht nodig. Als we een halter hebben is dit zeer goed, maar een gevulde waterfles is ook geschikt. In staande houding plaatsen we ons gewichtje in onze knieholte, en spannen we onze spieren op om deze in plaats te houden. Dit is net het belang van deze oefening die nog meer van ons zal vergen indien we deze contractie goed onder de knie hebben. Daarna volstaat het ons been zijdelings naar buiten op te heffen. Dit herhalen we 10 keer per serie en per been. Voor ons gemak kunnen we tijdens deze heup oefening steunen tegen een muur om ons evenwicht te behouden.

Bravo! We zijn klaar. We kunnen indien we dit willen deze sessie naar believen herhalen doorheen de week. En om onze kleren te wassen na onze kleine prestatie volstaat het een efficiënt wasmiddel te gebruiken.

En, welke oefeningen heeft u getest? Wat vond u ervan?

  Meld je aan om een reactie te plaatsen

Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Zin in meer