Prachtige benen in één maand

Prachtige benen in één maand

In slechts één maand kan je je bleke stelten en slappe dijen veranderen in legs to die for. Zin in meer stelde een trainingsprogramma voor je op.


Plannen: Stap op je fiets en gaan! Een kort fietstochtje en zo’n 30 minuten trainen per dag zorgen voor stevigere dijen, gespierde kuiten en een zelfzeker gevoel als je een rok of kleedje draagt.

Stap 1: Touwtje springen! Het kan zijn dat je nog op school zat toen je voor het laatst een springtouw hebt aangeraakt, maar het werkt heel goed voor het versterken van je spieren in je hele lichaam. Met slechts 10 minuten touwtje springen verbrand je 125 calorieën.

Stap 2: Stretch ten minste 15 minuten per dag. Hierdoor blijf je lenig en blijven al je spieren vrij van pijn. Sla niets over: je bilspieren, dijspieren, hamstrings, kuiten en enkels moeten allemaal gestretcht worden.

Registration

Word lid van Zin in meer en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

Stap 3: Lunges zijn een eenvoudige maar super effectieve manier om je benen en billen te verstevigen. Houd je bovenlichaam recht, schouders naar achteren en kin omhoog. Doe een stap naar voren en breng je heupen naar beneden (alsof je knielt) totdat beide knieën een hoek van 90 graden maken. Doe aan elke kant twee sets van 15 lunges.

Stap 4: Een andere functionele oefening die perfect is voor het verstevigen van je benen en het opbouwen van spieren, zijn de Squats. Begin door rechtop te staan met je voeten op schouderbreedte van elkaar. Zak langzaam naar beneden totdat je een bijna zittende positie bereikt (of zo diep als je kan). Als je moeite hebt om je evenwicht te bewaren, steek dan je handen voor je uit. Keer terug naar je beginpositie. Doe twee sets van 15 squats.

Stap 5: Leg circles verlengen en versterken niet alleen de spieren in je benen maar helpen ook jehouding te versterken door je buikspieren en de spieren in je onderrug te oefenen. Voor deze klassieke pilates oefening lig je op je rug met je handen naar beneden. Til beide benen op in een hoek van 90 graden en draai ze, eerst tien keer met de klok mee en dan tien keer tegen de klok in. Probeer je benen bij elkaar te houden maar als je dat lastig vindt kan je ook een kleine V maken.

Na afloop: Met deze oefeningen krijg je mooi gevormde benen!

  Meld je aan om een reactie te plaatsen

ANITAVO

ANITAVO

gemeld

lijkt me leuk, nu nog tijd vinden om dit te doen

  • melden
jasieminie

jasieminie

gemeld

zal ik ook eens proberen

  • melden

Dank u voor deze tips. Ik hou van fitness en sport

  • melden
peetje11

peetje11

gemeld

zou dat moeten doen, maar ja, ... geen tijd en... zo oefenen doe ik echt niet graag. Ik neem wel makkelijk de fiets, maar zo oefeningen staan doen is niks voor mij! Proficiat voor degene die dat wel doen!

  • melden
Katkes

Katkes

gemeld

Ben ik al volop aan het doen. Weliswaar als revalidatie oefeningen maar dat ik er mooie benen door krijg is dan ineens meegenomen!!! ;-)

  • melden
Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Zin in meer
Dash maakt wit en fris

Dash maakt wit en fris

"

Dash is werkelijk de beste! Witter kan niet en frisser ook niet. Zowel over de poeder als over de gel zeer tevreden voor mijn witgoed! [...]

"

Door Ambassador
miffy

Een pluim voor Dash

Een pluim voor Dash

"

Dash, ja ik kan niet meer zonder, alle weken een kookwas met Dash. Mijn gezin en ikzelf dragen veel bleke kleren en met Dash houden we dat fris en blijft wit! Doe zo voort met Dash en dat mag goed gevierd worden, het verdiend een pluim!

"

Door Ambassador