Sporten, niet enkel goed voor je lichaam…

Sporten, niet enkel goed voor je lichaam…

De voordelen van sporten gaan veel verder dan enkel een fit lichaam. Sporten geeft een boost aan je zelfvertrouwen, versterkt je immuunsysteem en hersenen en vermindert spanningen en depressie. Wij geven je alvast 6 tips hoe je sport makkelijk in je wekelijks schema kan inbouwen.


1. Geef je metabolisme een kick-start
Doe zeker één inspannende sportsessie per week. Of probeer een intervaltraining te doen - waar je korte maar hevige oefeningen doet gevolgd door korte rustperiodes - wissel af tussen deze rustige en intensieve oefeningen tijdens de gehele sessie.   

2. Ga wandelen tijdens de lunch
Probeer minstens drie verschillende routes uit te werken en wissel deze af. Of maak een traploop-route. Onderzoekers hebben ontdekt dat vrouwen die zittend werken en vier dagen per week een half uur per dag lopen, bijna hetzelfde verlaagde risico hebben op een hartaanval als vrouwen die hun hele leven nauwgezet hebben gesport.

3. Neem een personal trainer
Het is moeilijk om vooruitgang te boeken als je week in, week uit, jaar in, jaar uit hetzelfde doet. Probeer eens iets nieuws met de steun van een professionele, personal trainer.

4. Ga naar buiten
Je verbrandt meer calorieën als je buiten sport omdat je lichaam harder moet werken om warm te blijven.

Registration

Word lid van Zin in meer en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

5. Snel fit: work-outs op het werk

  • Knijp 10 keer je achterwerk samen terwijl je op je stoel zit, probeer 10 sessies te doen.
  • Doe een set push-ups met je armen op je bureau.
  • Je benen optillen is goed voor je buikspieren - terwijl je op je stoel zit, houd je je benen uitgestrekt en til ze omhoog en omlaag.
  • Gebruik telkens de trap in plaats van de lift. Neem ze met een loopje en herhaal.
  • Gebruik de WC op een andere verdieping en neem de trap.

6. Work-out terwijl je winkelt
Shoppen kan een geweldige cardio en weerstandstraining zijn. Loop stevig door tussen de winkels en in de gangpaden voor cardio. En voor weerstandstraining draag je je tassen in plaats van een karretje te gebruiken. Squat in plaats van je te bukken voor producten die laag staan en til je benen één voor één op terwijl je staat aan te schuiven voor de kassa.

  Meld je aan om een reactie te plaatsen

Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Zin in meer
Dash maakt wit en fris

Dash maakt wit en fris

"

Dash is werkelijk de beste! Witter kan niet en frisser ook niet. Zowel over de poeder als over de gel zeer tevreden voor mijn witgoed! [...]

"

Door Ambassador
miffy

Een pluim voor Dash

Een pluim voor Dash

"

Dash, ja ik kan niet meer zonder, alle weken een kookwas met Dash. Mijn gezin en ikzelf dragen veel bleke kleren en met Dash houden we dat fris en blijft wit! Doe zo voort met Dash en dat mag goed gevierd worden, het verdiend een pluim!

"

Door Ambassador