Tips voor een succesvolle fitnessroutine

Tips voor een succesvolle fitnessroutine

Fitness is een ideale manier om gewicht te verliezen of je lichaam in vorm houden. Maar vaak schrijven mensen zich in de fitnessclub in, en houden ze er voortijdig mee op, omdat ze niet goed weten hoe het moet. Hier vind je een aantal tips om routine op te bouwen en zo meer te halen uit je lidkaart van de fitnessclub.


Tips voor een succesvolle fitnessroutine

Registration

Word lid van Zin in meer en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

Fitness hoeft geen groot deel van je tijd in beslag te nemen.
Veel mensen brengen iedere week vijf of zes dagen in de fitnessclub door, maar dit is absoluut niet nodig. Waar het echt om draait is dat je goed traint en dat je consequent traint. Je kunt beter een dag enthousiast en ingespannen trainen dan vijf dagen lusteloos trainen. Daarbij komt nog dat lange trainingen contraproductief zijn. Verschillende onderzoeken bewijzen dat na meer dan een uur intensief trainen de cortisolspiegel aanzienlijk zal stijgen, wat een slechte invloed heeft op je spierweefsel.

Verander regelmatig van oefeningen
De ideale fitnesstraining bestaat niet. Eigenlijk zijn alle oefeningen die voor jou persoonlijk werken goed. Oefeningen te lang doen is ook niet goed. Het lichaam zal zich na vier tot zes weken fitnessaanpassen aan de routine. Eens je lichaam zich volledig aangepast heeft, wordt het tijd om met andere oefeningen te beginnen en je lichaam weer uit te dagen. Het spiersysteem en het cardiovasculair systeem moeten namelijk nieuwe bewegingen leren elke keer dat je van oefening verandert.

Pijn is niet nodig
“No pain, no gain" is de motto van veel fitnessfanaten.. Toch klopt dit helemaal niet. Pijn in de fitnessclub is nergens voor nodig. Natuurlijke vooruitgang is nog altijd het beste. Volg dus een trage en systematische methode om gewichten te leren heffen, vergroot je cardiovasculair uithoudingsvermogen geleidelijk en zorg ervoor dat flexibiliteittraining traag maar gestaag verloopt.

Trainen met gewichten
Verander je oefeningen om de twee à drie weken en varieer vaak qua tijd en gewicht. Het heeft geen zin dezelfde oefening weken na elkaar te doen. Je moet tijdens fitness niet enkel je spieren uitdagen, maar ook de aanpassingsmogelijkheden van je spieren.

Cardiovasculaire oefeningen
Iedere dag 20 tot 30 minuten fitness is een ideale manier om veel vet te verbranden. Maar wat als je hart niet meer goed werkt? Een goede oplossing is ‘intervaltraining’. Combineer inspannende oefeningen met minder inspannende. Deze methode helpt het metabolisme stimuleren en versnellen. Intervaltraining kun je gebruiken bij elke vorm van cardiovasculaire oefeningen. Het voordeel van deze training is dat je niet lang hoeft te trainen. Een halfuurtje zal al volstaan.

Oefeningen voor lichaam en geest
Kies voor oefeningen die je graag doet! Yoga, pilatestraining, stretchen en vechtsporten, allemaal oefeningen die een kalmerende werking hebben op je brein. Bovendien verbeter je met de meeste van deze trainingen je flexibiliteit. Voor optimale resultaten combineer je best je bezoekjes aan de fitnessclub met een aangepast dieet.

  Meld je aan om een reactie te plaatsen

Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Zin in meer
5 sterren voor Swiffer

5 sterren voor Swiffer

"

Swiffer krijgt van mij 5 sterren, het verwijdert stof en haren snel en houdt deze goed vast. Je kan overal tussen, onder en aan.

"

Door Ambassador
adina

Swiffer Duster XXL is snel en gemakkelijk

Swiffer Duster XXL is snel en gemakkelijk

"

Ik ben zeer tevreden over de Swiffer Duster XXL. Gaat super snel en gemakkelijk onder de zetels en over de schilderijen en plafondverlichting. Gaat zoveel sneller. Ik ben verkocht.

"

Door Ambassador
dondie