De 5 beste oefeningen om strakke armen te krijgen

De 5 beste oefeningen om strakke armen te krijgen
0
triceps-737098-1-size-detail

We starten deze work-out met een oefening om de triceps te versterken. Ga op het puntje van een stevige stoel of traptrede zitten. Plaats je handen naast je zij met je vingers naar voren en je knieën in een hoek van 90° graden. Hef jezelf op en laat je lichaam langs de stoel (of traptrede) zakken tot je armen een rechte hoek vormen. Til jezelf weer op. Herhaal deze oefening 10 keer.

armspieren-367401-1-size-detail

De eerste oefening heeft je al een beetje doen zweten, maar deze work-out gaat verder! Plaats je voeten op schouderbreedte uit elkaar en buig zachtjes je knieën. Houd je ellebogen in je zij zodat je vuisten tussen je ribben en taille zijn. Stoot je rechterarm rustig voor je uit, zo ver als je kunt. Draai je vuist naar binnen en probeer je schouders te ontspannen. Herhaal met de linkerarm, terwijl de rechterarm terug naar het middel trekt. Heb je deze oefening onder de knie? Drijf het tempo dan een beetje op. In totaal doe je 20 oefeningen aan elke kant.

Slideshows/schouderbeweging-769993-1-size-detail

En we gaan maar verder! Nu zijn de schouders aan de beurt. Sta met je benen lichtjes gebogen en je voeten zet je op heupbreedte uit elkaar. Neem in beide handen een gewicht (zo zwaar als je zelf wil- en hef je armen langs de zijkant omhoog. Tot ze op schouderhoogte zijn. Daar hou je even stil. Hef nu de gewichtjes boven je hoofd met je armen op schouderbreedte uit elkaar. Laat je armen opnieuw zakken en ga terug naar de startpositie. In totaal doe je deze oefening 15 keer.

onderarmen-485655-1-size-detail

De biceps is de spier aan je bovenarm. Als je deze spier opspant, zie je een spierbal verschijnen. Dat is de biceps. ;) Nu de oefening: plaats je voeten op heupbreedte en hou je armen langs je lichaam met een gewicht in beide handen. Je handpalmen keer je naar achter. Hou je biceps stil en hef de gewichten naar je schouder en weer terug naar beneden. Deze oefening doe je in totaal 20 keer.

spierversterkend-1-size-detail

Tijd voor de laatste oefening van de reeks. Ga op je rug liggen met je knieën gebogen en je voeten plat op de vloer. Hou een gewicht in beide handen en til je armen richting het plafond. Buig nu je ellebogen en laat je armen achter je hoofd zakken tot de gewichten bijna de grond raken. Breng je armen weer naar de startpositie. Deze oefening doe je 10 keer.

Ontdek ook welke oefeningen je helpen om een strakke buik te krijgen.

0
be210dd3-1214-3403-98d0-70595f59ecdc1032823805361799328
Bon
€ 0.50
Tampax Tampons
Background2-1920X660
Background3-1920X660
Background1-1920X660

Word een Ambassadeur

Ontdek als eerste nieuwe producten van P&G.
Ontvang gratis producten, staaltjes en andere verrassingen die je met vrienden kunt delen.
Deel je eerlijke mening met de merken die luisteren.
AMBASSADOR CLUB

Je reactie toevoegen

Misschien iets voor jou:

Beheer Cookies