De beste oefeningen voor slanke dijen

De beste oefeningen voor slanke dijen

0
Strakke dijen in het verschiet met enkele simpele oefeningen die je thuis makkelijk kunt doen!

Vrouwen slaan vet eerder in de lagere delen van hun lichaam op, vooral op hun dijen, en dat is heel normaal. Welke lichaamsvormen je ook hebt, je dijen verstevigen en slanker maken is altijd mogelijk. Doe onze 4 eenvoudige oefeningen voor mooie dijen! Ontdek ook ons trainingsprogramma waarmee je in een maand prachtige benen krijgt.

Oefening 1 voor slanke dijen: muurzitten

Deze oefening is supermakkelijk: je hoeft er niet voor te bewegen, alleen maar een houding een tijdje vol te houden. Maar de ‘wall sit’ is heel doeltreffend, omdat je er dijspieren mee aan het werk zet, vooral de quadriceps (op de voorkant van je dijen). Je gebruikt er alleen maar je lichaamsgewicht voor, waardoor je dijen afslanken zonder aan spiermassa te winnen. Dit is hoe je de oefening uitvoert:

  1. Druk je hele rug vlak tegen een muur aan.
  2. Buig je benen in een hoek van 90°, met je rug nog steeds tegen de muur aangedrukt, alsof je op een onzichtbare stoel gaat zitten.
  3. Blijf 30 seconden in deze houding staan.
  4. Strek je benen en rust 30 seconden uit.
  5. Herhaal de oefening 5 keer.

Oefening 2 voor slanke dijen: ballondrukken

Deze oefening is heel doeltreffend voor de binnenkant van je dijen: ze richt zich op de adductoren. Je hebt er een kleine fitnessbal en een fitnessmatje voor nodig.

  1. Ga op je rug liggen.
  2. Buig je knieën, met je voeten op de grond.
  3. Plaats de bal tussen je knieën en houd hem daar.
  4. Druk de bal 3 seconden lang sterk aan met je knieën.
  5. Ontspan.
  6. Herhaal verschillende keren.

Oefening 3 voor slanke dijen: achterwaartse beenlift

Wil je de de achterkant van de dijen verstevigen, dan is deze oefening voor jou, omdat ze gericht is op je hamstrings.

  1. Steun op handen en knieën op je gymmatje, met gestrekte armen en rechte rug.
  2. Strek je linkerbeen achterwaarts uit, met het tipje van je voet op de grond.
  3. Til je gestrekte linkerbeen langzaam zo hoog mogelijk op.
  4. Laat je linkerbeen langzaam zakken tot je voet de grond weer raakt.
  5. Herhaal deze beweging 15 keer.
  6. Doe nu hetzelfde met je rechterbeen.

Oefening 4 voor slanke dijen: touwtjespringen

Voor deze oefening heb je een springtouw nodig. Touwtjespringen is niet alleen een oefening voor het trainen van je dijspieren, maar ook een activiteit die je laat afvallen met de nadruk op uithoudingsvermogen! Let op: touwtjespringen wordt afgeraden voor mensen met overgewicht.

Doe 3 minuten aan touwtjespringen, rust 1 minuut uit en herhaal verschillende keren. Spring niet te snel, houd een aangepast ritme aan om niet buiten adem te raken. Maar deze training zal je wel zeker laten zweten. Om je sportkleding na een training te wassen, gebruik je Ariel Pods+ Active, een wasmiddel dat speciaal ontworpen is voor het wassen van kleding die je bij sportactiviteiten hebt gedragen en het verwijderen van geurtjes. Gebruik ook Lenor Unstoppables Active om ervoor te zorgen dat je kleding een frisse geur behoudt, zelfs tijdens het sporten. Aarzel niet om te profiteren van de kortingsbonnen op de producten van jouw lievelingsmerken!

En jij, welke tips heb jij om af te vallen aan je dijen?

0
2cfe974c-cce4-3ba3-9e72-40fe170d93a52136707560264245634
Bon
€ 2.00
Ariel Allin1 Pods+ Wasmiddel

Je reactie toevoegen

Beheer Cookies