P&G en Special Olympics: topteam

P&G en Special Olympics: topteam

0

Help de deelnemende atleten van de Special Olympics bij het winnen van medailles

Special Olympics Belgium wil de sociale integratie van personen met een verstandelijke beperking bevorderen door middel van sport en hen kansen bieden die hun stoutste dromen overtreffen. Een gesprek met de CEO, Zehra Sayin.

Wat is de ultieme missie van Special Olympics?

Zehra: “De inclusie en ontplooiing van mensen met een verstandelijke beperking wezenlijk en duurzaam bevorderen via sport. Daarnaast willen we het taboe doorbreken dat vandaag nog steeds bestaat rond mensen met een beperking en meer atleten met een verstandelijke beperking hun Olympische droom helpen realiseren.”

Vorig jaar sponsorde P&G 500 Special Olympics-atleten. Wat betekende dit concreet voor de organisatie én voor de atleten?

Zehra: “Het was een bewijs van vertrouwen in onze organisatie. Maar liefst 500 atleten hebben hun plaats in onze Olympische familie volledig te danken aan P&G en de #DareToSponsor-uitdaging!”

Hoe kunnen de leden van Zin in meer zelf hun steentje bijdragen?

Zehra: “Simpel: door producten van P&G te kopen tijdens de actieperiode van deelnemende winkels*, want 1 pak = 1 donatie. Zonder financiële steun kunnen wij niet groeien. En anderzijds door vrijwilliger te worden tijdens onze jaarlijkse Nationale Spelen, het sportieve hoogtepunt van het jaar voor meer dan 3400 atleten met een verstandelijke beperking. Of simpelweg door te komen kijken naar onze activiteiten, want een grootse prestatie verdient een groot publiek!”

Voor het tweede jaar op rij steunt P&G de Special Olympics België organisatie in hun doel om de integratie van personen met een verstandelijke beperking te bevorderen. In de periode tussen 1 april en 31 mei 2019 zullen bij verschillende Belgische retailers activaties plaatsvinden waar bij aankoop van een P&G product een donatie wordt gedaan aan Special Olympics Belgium. De activaties op de winkelvloer van de retailer duren 2 weken en in deze periode wordt per gekocht P&G product € 0,25 gedoneerd. P&G streeft ernaar om met behulp van deze acties in totaal 500 Special Olympics atleten te kunnen ondersteunen. De deelnemende merken van P&G aan deze actie zijn: Dash, Ariel, Lenor, Dreft handafwas, Dreft vaatwas, Mr. Proper, Antikal, Ambi Pur, Swiffer, Oral-B, Fixodent, Head&Shoulders, Pantene, Aussie, Gillette, Venus, Clearblue, Pampers, Always, Always Discreet en Tampax.

0

Je reactie toevoegen

Misschien iets voor jou:

Beheer Cookies