De regels van de sport

De regels van de sport

Heb je de maandelijkse rode kaart getrokken? Het hoeft niet ‘game over’ te zijn voor je sportschoenen. Uit onderzoek blijkt dat je zelfs méér energie krijgt door de juiste sporten te beoefenen doorheen je menstruatiecyclus.


Dáárom sport je tijdens je regels

  • De hormonale veranderingen tijdens je regels verhogen je pijngrens en versnellen spierherstel. Zo zet je moeiteloos nieuwe sportrecords neer. Vaarwel, luie zetel!
  • Door te sporten schakel je tegenstanders als krampen en een pijnlijke onderrug uit. Jij vs. menstruatiepijn: 1-0.
  • Sporten verbrandt calorieën... en compenseert zo je maandelijkse transformatie in Koekiemonster.

Dag 1 – 7: Move it!
Op het moment dat je regels uit hun startblokken zijn getreden, is je oestrogeengehalte het laagst. Je lichaam verbrandt dan koolhydraten in plaats van vet, waardoor je minder energie hebt. Zet de verdediging in op vermoeidheid en spierpijn met... sport! Ga een eind wandelen, fietsen of doe wat rustige yoga. Probeer zeker houdingen met je gezicht naar de grond toe en geef jezelf een onderbuik massage om krampen te verlichten.
Ook als je je regels niet hebt houdt sporten je hormoonhuishouding in balans. Probeer verschillende sporten uit en ontdek wat het beste bij je past. Ook als je je maandstonden niet hebt houdt sporten je hormoonhuishouding in balans. Probeer verschillende sporten uit en ontdek wat het beste bij je past.

Registration

Word lid van Zin in meer en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

Dag 8 – 14: Hormonale cheerleader
Als je regels hun eindstreep bereikt hebben, rijzen je oestrogeen- en testosterongehaltes de pan uit. Testosteron helpt je om spiermassa te kweken. Terwijl oestrogeen bindweefsel creëert dat je spieren aan je beenderen bindt. Het ideale moment dus om de fitness in te duiken! Verleg je grenzen met een stevige workout zoals spinnen, bootcamp, CrossFit, kickbox... en die nieuwe recordtijd is zó gepiept.

Dag 15 – 21: Energieblessure
Na je eisprong maakt je lichaam een hormonaal haasje-over. Je maakt ineens veel minder oestrogeen aan en des te meer progesteron. Daardoor voel je je vaak onaantrekkelijk en zwak. Nu heb je meer kans op blessures. Speel daarom op veilig met een laag-bij-de-grondsport zoals ballet of pilates.

Dag 22 – 28: Game over
Misschien lig je knock-out in je zetel, maar toch kan je beter doorzetten en gaan sporten. Dat geeft je een natuurlijke endorfineboost waardoor je je beter zult voelen. Kies voor een rustigere sport met een matige intensiviteit zoals Power Yoga. Het zweten helpt je bovendien om dat opgeblazen gevoel te tackelen.

  Meld je aan om een reactie te plaatsen

Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Zin in meer
5 sterren voor Swiffer

5 sterren voor Swiffer

"

Swiffer krijgt van mij 5 sterren, het verwijdert stof en haren snel en houdt deze goed vast. Je kan overal tussen, onder en aan.

"

Door Ambassador
adina

Swiffer Duster XXL is snel en gemakkelijk

Swiffer Duster XXL is snel en gemakkelijk

"

Ik ben zeer tevreden over de Swiffer Duster XXL. Gaat super snel en gemakkelijk onder de zetels en over de schilderijen en plafondverlichting. Gaat zoveel sneller. Ik ben verkocht.

"

Door Ambassador
dondie