Hoe je hygiëne verbeteren op de minder zichtbare lichaamsdelen

Hoe je hygiëne verbeteren op de minder zichtbare lichaamsdelen

Tip 1: je oren

Je oren zijn blootgesteld aan zon- en windschade en hebben dezelfde bescherming nodig als je aangezicht en andere blootgestelde lichaamsdelen. Het oor is eveneens een belangrijke zone voor accupunctuur waardoor gemoedstoornissen, zwaarlijvigheid en pijn, samen met andere aandoeningen kunnen worden behandeld. Bovendien, kan een massage van het oor helpen je gemoed te verbeteren en geneeskrachtige werkingen bieden.

Tip 2: je ellebogen

Sommige vrouwen hebben droge ellebogen. Overweeg om voedende olie – lichaamsolie of nog beter olijfolie – te gebruiken om je ruwe, droge huid te helpen te hydrateren en te verzachten.

Tip 3: je borsten

Een zachte massage van de borsthuid met zachte olie kan een goede bloedsomloop stimuleren. Het beste dat je kunt doen om je borsten gezond te houden, is je arts jaarlijks raadplegen voor een borstonderzoek. Bovendien, kan je zelf eenmaal in de maand je borsten onderzoeken en eventuele veranderingen in een vroeg stadium opsporen.

Tip 4: je knieën

De huid aan je knieën kan soms zeer droog worden als gevolg van de blootstelling aan milieuomstandigheden zoals wind, lage vochtigheidsgraad en koud weer. Je knieën hebben af en toe eveneens een schrobbeurt nodig. Gebruik hiervoor een scrubhandschoen of een voetscrubcrème. Masseer achteraf je knieën, met een masker van citroensap en olie, laat dit goed intrekken, spoel het vervolgens af onder een warme douche.

Registration

Word lid van Zin in meer en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

Tip 5: je billen

Om je billen zacht en mooi te houden, moet je ze hydrateren. Wens je echt je billen te verwennen? Behandel ze dan zo goed als de rest van je lichaam door ze met warm water en een zachte zeep te wassen. Masseer vervolgens de huid met een vochtinbrengende crème.

Tip 6: je voeten

Wist je dat je voetzolen (samen met de handpalmen) de dikste huidlaag hebben? Niettemin, moeten ze niet worden vergeten. Gebruik een paar tennisballen en rol ze onder je voetzolen tijdens de dag. Deze eenvoudige oefening stimuleert de energiepunten van je voeten en verbetert je bloedsomloop. Je vermoeide voeten worden op deze manier goed geholpen.

Tip 7: intieme verzorging

De huid van de vulva, beter gekend als intieme huidzone, is over het algemeen gevoeliger dan andere delen van het lichaam. Bovendien, wens je tijdens je menstruatie je huid zo goed mogelijk te verzorgen. Verbeter je intieme hygiëne door:

  • Je intieme zone proper en droog te houden. Verwijder onmiddellijk natte zwempakken en trainingkleding.
  • Was je intieme delen zachtjes met lauw water en een zacht washandje, je vingers of spoel deze zone zacht tijdens het douchen.
  • Vermijd producten die je vaginale pH-waarden kunnen ondermijnen. Was met warm water.
  • Draag goed ventilerende kleding. Gebruik 100% katoenen ondergoed. Dubbele spoeling van je ondergoed of andere kleding dat in contact komt met de vulva, na het wassen.
  • Afhankelijk van de hevigheid van je bloedingen, verander om de 3 tot 4 uren je maandverband en wacht niet tot dit doordrenkt is.

Ervaar je huidirritatie op je intieme zone (intieme jeuk), raadpleeg dan je arts om de oorzaak te bepalen en een behandeling voor te schrijven.

  Meld je aan om een reactie te plaatsen

Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Zin in meer
Dash maakt wit en fris

Dash maakt wit en fris

"

Dash is werkelijk de beste! Witter kan niet en frisser ook niet. Zowel over de poeder als over de gel zeer tevreden voor mijn witgoed! [...]

"

Door Ambassador
miffy

Een pluim voor Dash

Een pluim voor Dash

"

Dash, ja ik kan niet meer zonder, alle weken een kookwas met Dash. Mijn gezin en ikzelf dragen veel bleke kleren en met Dash houden we dat fris en blijft wit! Doe zo voort met Dash en dat mag goed gevierd worden, het verdiend een pluim!

"

Door Ambassador