Vocht vasthouden

Vocht vasthouden

Een ander veelvoorkomende fysieke klacht net vóór de menstruele fase is het vasthouden van vocht in de onderbuik, het opzwellen van de enkels, voeten en handen en pijn in de onderrug. Hoewel dit ongemak kan worden verzacht met aspirine of ibuprofen, hier enkele tips om het vasthouden van vocht te voorkomen:


  • Doe regelmatig oefeningen (drie tot vijf keer per week) om vocht af te drijven.
  • Vermijd zout eten, hierdoor houd je meer vocht vast.
  • Eet meer vezelrijke producten vers fruit, verse groenten, volkoren producten, noten en zaden om constipatie te voorkomen.
  • Zorg voor voldoende rust. Tijdens de menstruele cyclus kan je lichaam op andere tijden rust nodig hebben.
  • Houd gedurende drie maanden een dagboek bij over de hevigheid en duur van je PMS-klachten.

Als de PMS-klachten zo hevig zijn dat je wordt belemmerd in je functioneren, wordt aangeraden een afspraak met je huisarts te maken.

JOUW MENSTRUATIECYCLUS

Registration

Word lid van Zin in meer en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

Menstruele krampen, menstruapiepijn en PMSM

Voeding en menstruatiepijn

  Meld je aan om een reactie te plaatsen

Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Zin in meer
Een pluim voor Dash

Een pluim voor Dash

"

Dash, ja ik kan niet meer zonder, alle weken een kookwas met Dash. Mijn gezin en ikzelf dragen veel bleke kleren en met Dash houden we dat fris en blijft wit! Doe zo voort met Dash en dat mag goed gevierd worden, het verdiend een pluim!

"

Door Ambassador