Zware benen tijdens de zwangerschap verzorgen

Zware benen tijdens de zwangerschap verzorgen

Aan het einde van de dag kampen we soms met loodzware benen. Dit artikel bevat enkele tips die ons helpt hiermee om te gaan en lekker te ontspannen!


We hebben het allemaal wel eens meegemaakt: de hele dag staan en lopen en zodra we neerploffen in de zetel is het alsof we een ton gewicht aan onze benen hebben hangen. Voor de werkende vrouw kunnen zware benen helaas een dagelijkse last zijn. We stellen gelukkig enkele oplossingen voor die ervoor zorgen dat onze benen ’s avonds minder zwaar zullen aanvoelen zodat we ons lekker kunnen ontspannen na een zware dag werken.

5 tips tegen zware benen

  1. De juiste schoenen draaien. De juiste schoenen helpen om de overbelasting op onze voeten te verlichten, zeker als we veel staan of wandelen. Schoenen die een extra steun bieden en een goede binnenzool die zich naar de voet vormt zijn de ideale manier om zware benen te verhelpen.
  2. Een voetbad nemen. Hebben we vermoeide voeten en zware benen, is een voetbad met bitterzout (magnesiumsulfaat) een uitstekende optie. Ook atleten gebruiken deze methode al eeuwenlang om spierpijn te verlichten, omdat bitterzout rijk is aan sulfaat en magnesium. Als deze stoffen oplossen in water, worden ze gemakkelijk door de huid geabsorbeerd en wordt spierpijn verlicht, de bloedcirculatie verbeterd en alle toxines geëlimineerd.
  3. Benen stretchen. Ga na een lange werkdag even op bed liggen en laat je voeten rusten tegen de muur of het hoofdeinde. De zwaartekracht zal de zwelling doen afnemen en ervoor zorgen dat het vocht in je voeten en benen weer door je lichaam circuleert. Het stretchen van je kuiten en hamstrings verlicht ook de spanning in je rug en onderste ledematen. Door af en toe goed te stretchen zorg je ervoor dat vermoeide spieren aan het einde van de dag meer ontspannen zijn.
  4. Trakteer je benen op een goede massage. Massages verminderen zwellingen en helpen tegen knikken en knopen die je tijdens lange wandelingen kunt oplopen. Begin met je voeten en werk naar boven toe richting de kuiten en dijen. Werk altijd naar je hart toe. Hierdoor komt vastzittend vocht zo goed mogelijk los. Een heerlijke massage kalmeert zware benen, verhoogt de bloedtoevoer en ontspant je – wie weet val je er wel van in slaap!
  5. Spataders? Steunkousen dragen! Spataders ontstaan wanneer de aderwand niet sterk genoeg is om het bloed verder te duwen, waardoor het zich opstapelt. Hierdoor lijkt de ader groter dan normaal. Mensen met spataders lopen altijd meer risico op zwaar aanvoelende benen na een lange wandeling. Het dragen van steunkousen kan helpen tegen spataders door de bloeddoorstroming te verhogen en te zorgen dat aders effectiever gaan werken. De kousen zitten strak rond de kuiten, waardoor het bloed in beweging blijft en dat vermoeide gevoel in de benen verlicht wordt. Zware benen is een ongemak dat bij iedereen voorkomen kan worden.
Registration

Word lid van Zin in meer en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

Nu we dan weten hoe we zware benen kunnen verhelpen, moeten we enkel nog zorgen om mooie en gladde benen te hebben!

Heb jij ook soms te maken met zware benen? We zijn jouw tips?

  Meld je aan om een reactie te plaatsen

Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Zin in meer