Ariel: een merk dat zich inzet voor verantwoord wassen
De afgelopen 50 jaar heeft Ariel zich ingezet om duurzamere producten aan te bieden. Als antwoord op de uitdagingen en de evolutie van de kledingindustrie, maar ook door veranderende levensstijlen en schoonmaakgewoontes. Ariel wil echte, zinvolle verandering creëren, door te vertrouwen op wetenschappelijk onderzoek, zijn positie als gevestigde waarde in de markt en het vertrouwen van de consument.
Zo innoveerde Ariel in 2013 door als eerste merk wascapsules - Pods* - aan te bieden aan zijn klanten! Gebruik je nog geen pods voor je wasgoed? Da’s nochtans de snelste, handigste en meest duurzame optie.
- Door de compacte formule gebruiken Pods* 80% minder water dan vloeibaar wasmiddel. Dat leidt tot 25% minder vrachtwagens op de weg.
- Meer dan ooit streeft Ariel ernaar zijn doel te bereiken: innoveren in duurzame prestaties. Dus ook in betere verpakkingen. Ariel biedt nu Pods* aan in een milieuvriendelijker formaat, met tot 75% minder plastic vergeleken met het oude formaat.
- Maar ook de juiste wastemperatuur is belangrijk! Wanneer je kleren wast, komt meer dan 60% van de uitstoot door de temperatuur van het water. Wassen op 30°C in plaats van op 40°C vermindert de CO2-uitstoot met 35%.
Minder plastic, minder water, minder vrachtwagens, minder CO2: het was nog nooit zo makkelijk om onberispelijk te wassen, met respect voor het milieu.
Ontdek meer over de inzet van Ariel in de onderstaande infographic!
* Altijd buiten bereik van kinderen bewaren.
Meer informatie op www.keepcapsfromkids.eu
**Vergeleken met het oude formaat.