6 manieren om ongemerkt aan sport te doen

6 manieren om ongemerkt aan sport te doen

0
Sporten heeft veel voordelen, maar het is niet altijd makkelijk er tijd voor uit te trekken: met deze 6 tips gaat het sporten vanzelf.

Sporten geeft je niet alleen een geweldig figuur, het boost ook je zelfvertrouwen, versterkt je immuunsysteem en hersenen en vermindert spanningen en depressie. Ontdek 6 makkelijke lichaamsoefeningen , die je elke dag kunt doen!

Sporten … om je metabolisme te boosten

Doe minstens één keer per week een reeks intensieve trainingsoefeningen. Probeer High Intensity Interval Training (HIIT), een trainingsvorm waarbij vooral het cardiovasculaire systeem getraind wordt. Dit bestaat uit herhaalde trainingssessies waarbij je korte, maar intensieve oefeningen doet, gevolgd door korte pauzes, terwijl je deze beheerste en intensieve oefeningen gedurende de hele sessie afwisselt. Voor je het goed beseft heb je al een uur aan sport gedaan!

Sporten … met een wandeling tijdens je lunchpauze

Snelwandelen is een ludieke sport binnen het bereik van iedereen! Stippel minstens drie verschillende trajecten uit om er plezier in te houden. De must om aan lichaamsbeweging te doen zonder dat je er iets van merkt? Zoek een parcours met veel trappen. Onderzoekers hebben ontdekt dat vrouwen die zittend werk doen en vier keer per week een half uur joggen even weinig risico lopen op een hartinfarct dan vrouwen die hun hele leven lang streng hebben gesport.

Sporten … met een coach

Vooruitgang boeken is minder vanzelfsprekend als je elke week, jaar in jaar uit dezelfde oefeningen doet … Probeer geregeld iets nieuws uit en laat je bijvoorbeeld begeleiden door een persoonlijke coach.

Heb je geen tijd om te gaan trainen en zoek je een snelle manier om te sporten die je makkelijk in je werkdag kunt inpassen? Probeer dan deze oefeningen die je zonder moeite kunt doen terwijl je aan je bureau zit te werken:

  • Span 10 keer je billen aan terwijl je op je bureaustoel zit en herhaal dit 10 keer.
  • Doe een reeks push-ups met je voorarmen op je bureau.
  • Til je benen op, dat is goed voor je buikspieren: terwijl je in je bureaustoel zit, strek je je benen voor je uit, til ze op en laat ze weer zakken.
  • Neem steeds de trap in plaats van de lift. Nog beter is dat je hem rennend op- en afloopt, en meer dan eens. Voeg een beetje Lenor Unstoppables Active geurbooster aan je gebruikelijke wasmiddel toe: zo blijft je kleding lekker fris ruiken, ook al zweet je een beetje.

Sporten … in de supermarkt

Doe aan cardiotraining en verbeter je conditie terwijl je de boodschappen doet! Voor de cardio stap je energiek van de ene naar de andere winkel en door de gangen van de supermarkt. Verhoog je uithoudingsvermogen door een boodschappenmandje te dragen in plaats van een winkelwagen vooruit te duwen. Buig niet voorover, maar ga door je knieën om de producten uit de lagere rayons te pakken. Til je benen een voor een op wanneer je aan de kassa in de rij staat.

En jij, wat zijn jouw tips om zonder moeite te sporten?

0

Je reactie toevoegen

Misschien iets voor jou: